onsdag 4 maj 2011

harold

Första kvällen i Chicago var det invigning på en liten teater i den stora staden. Det var två grupper som öppnade festivalen med varsin föreställning.
Jag hade kallat det för harold men dom kallade det för långform. En långform för mig är när det är en historia från börjar till slut.
En harold för mig är när man spelar många korta scener under en längre tid. Ingen av scenerna behöver ha någon anknytning till någon annan, men kan ha. Kommer en karaktär tillbaka är det kul men strävan är inte att det ska knytas ihop.
Dom två grupperna som öppnade festivalen i Chicago spelade halvtimmesföreställningar med ett tema som dom hämtade från publiken. Korta scener, fritt spånande, några karaktärer kom tillbaka men för det mesta var det bara oberoende scener.
Den första gruppen var rätt duktiga, dom spelade några roliga scener och några mindre roliga. Tyvärr hade dom bara en tjej och hon tog/fick inte så mycket plats.

Den andra gruppen bestod enbart av killar och dom spelade bara scener som handlade om att knulla, fingerfuck, avsugning och kuk kuk kuk!
Jag har ingen lust att göra något recension men jag blev chockad. Var det detta som var Chicagos stolthet? Herregud! Det var det grabbigast och mest röriga jag någonsin sett!
Inte i min smak.
I övrigt var kvällen superkul! Vi minglade med alla underbara improvisatörer och jag kände på en gång att jag kommer få en supervecka. Det var jättelätt att få kontakt med folk och alla var helt fenomenalt sociala.
I LOVED IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar