lördag 21 maj 2011

Wien!


Andra dagen i Wien. Och här kommer en liten recension.
Vi märkte redan på stationen att folket är lite arroganta och ger än ingen onödig service. Dom suckar högt och himlar med ögonen när vi frågar efter vägen. Men hjälper till och ger en exakt så mycket information som det behövs. När vi väl kom i kontakt med trevliga försäljare så blev vi blåsta. En struntsumma så jag är inte bitter, men det fick oss att uppskatta arrogansen mer.
Underbar arkitektur, vissa byggnader är oerhört gulliga som små dockhus med små blommor och fjärilar på.
Maten är panerad fisk med potatis. Det har vi ätit varje dag i princip och börjar kanske bli lite trött på det.
Men dom vet verkligen hur man gör efterätter! Ölen då? Mmm ooo denna öl underbara öl. Jag är mer än vindrickare men här har det (såklart) bara blivit öl. Den är mild och lätt i smaken och alltid kall i en stor härlig sejdel.
Så i det stora hela gillar jag Wien jättemycket även om det är lite arrogant attityd så vet man vart man har dom. Dessutom är folket här snygga, vältränande, bra klädstil och dom ser bra ut i grunden. Lite som i Sverige. Det kanske låter som en störig poäng? Jag gillar dock att titta på folk med stil!
Det enda jag inte riktigt förstår är varför hundar måste ha en bajskorv i ansiktet på spårvagnen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar