fredag 4 mars 2011

Zumba

Jag har alltid intresserat mig för dans och kanske ångrar lite att jag inte satsat mer på det. Jag älskar att dansa och att kombinera dansen med träningen är ju genialt!
Jag tränar tre gånger i veckan. mest på gymet med maskiner. I och med att jag är kulturarbetare och mamma är det svårt att kunna träna dom tider alla andra tränar.
Därför går jag sällan på klasser. I går var jag i alla fall på Zumba för första gången.
Dom första 10 minuterna var jag lite blyg och kände mig faktiskt till och med fjantig. Men sedan släppte det och jag tog ut rörelserna till max. Och njöt av den hårda träningen samt dom sköna rytmerna.
Tjejen som höll i träningen heter Magdalena Bibik och hon fick igång alla, säkert 40 tjejer som var inne lokalen.
Utstrålning och sköna biceps hade hon. Jag hoppas att jag kan gå igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar