måndag 28 mars 2011

Bridecilla


Detta är ingen bröllopsblogg. Jag kommer nog ändå att skriva lite inlägg ibland som har med bröllopet att göra. Fabian säger att jag har blivit en bridecilla.
 Men okej? Jag är ingen hopplös romantiker eller någon som länge drömt om det perfekta bröllopet. Däremot älskar jag att planera och fixa fest.
Dessutom går jag igång på att göra fynd och hitta det bästa priset i alla lägen.
Det gäller alltså inte bara bröllop. Jag hänger mycket på tradera, jag är med i en del rabattsajter och jag kan göra research i timmar för att hitta det bästa priset om det är något som måste införskaffas.
Jag vill inte kalla mig en snålis. Nej vi kommer stå för allt på bröllopet alltså i mat och dryckesväg.
Så istället ser jag vad som kan införskaffas billigt.



Tex. Brudbuketten.
En brudbukett brukar kosta någonstans mellan 1500 till 5000kr. Jag kommer binda min själv.
Här om dagen köpte jag några enkla rosor när dom reade ut på ica och testa att binda en egen rosbukett.
Dessa rosor är gamla och små. Jag kommer givetvis investera i bättre när det är dags.
Den här buketten kostade mig 40kr.

Inte så pjåkigt ändå va?

Bridecilla! Må så vara men det är once in a lifetime, och det kommer bli en hejdundrandesfest om jag får inta den rollen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar