onsdag 6 april 2011


Oerhört glad med vitt vin på Babel
 Har varit i Malmö i fyra dagar nu. Därav torkan i denna blogg.

Jag har festat, lekt i folketspark, ätit falafell, hängt med komiker, haft redig baksmälla, känt på våren, träffat kändisar som ändå är som folk, svullat i billig mat, gått långsamt på gågata eftersom att alla andra gör det, kännt mig som en rätt normalgammal mamma, varit på babel, åkt citytunneln, spelat forumteater, ätit färsk fetaost, druckit öl på uteservering, träffat folk jag känner utan att behöva bestämma träff innan, gått i trappor...väldigt mycket trappor.

Jag trivs ruksigt bra i Stockholm, men jag älskar att komma till Malmö på besök och få uppleva det kontinentala och riviga som finns i den staden!

Du kan läsa lite om min utekväll i Amelie Nörgaards blogg. Här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar