onsdag 20 april 2011

Action impro i början av min karriär 

Har lite svårt att greppa att en vecka från i dag kommer jag med hela gänget på Impro & co gå på Chicagos gator, med fri tillgång till alla Second citys impro-föreställningar, och dessutom spela själva.
Som internationell grupp kommer vi spela flest gånger.
I går repade vi Action Impro.
Med tanke på att vi inte spelat den på ett halvår gick det förvånansvärt bra. Jag känner mig trygg i min roll som improvisatör. Min resa sedan jag började på Impro & co är enorm.
När jag började hade jag en osäkerhet kring min förmåga att komma på saker. Därför blockerade jag mig själv hela tiden. Jag gjorde mycket samma saker och jag väntade på initiativ från mina medspelare.
När jag sedan fick fast tjänst tänkte jag att denna tjänst är jag inte värd.
Mycket har hänt som sagt. Idag slänger jag mig ut testar gränserna, jag kommer med initiativ och vågar verkligen lita på min talang både det teatrala och det tekniska med impro.
Jag älskar mitt jobb och jag tänker om jag gjort den resan på bara ett år, vad kommer då hända i framtiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar