torsdag 24 februari 2011

Ostron och drinkar

När man är småbarnsförälder och lever ett  hektiskt liv, med mycket kvällar och helger som försvinner, som jag gör hinns det sällan med att gå ut. 
Därför är stunderna då jag gör det värda att ta vara på. 
Oysterbar
I torsdags levde Fabian och jag lyxliv a la snobb!


skaldjusplatå som typ såg ut som denna! 
Vi gick på Oysterbar och åt en underbar skaldjursplatå med hummer, ostron, havskräftor, räkor, pilgrimsmusslor, krabba och fantastiska små crostinis med skagen och löjrom. 
Jag dog en smula och kände mig rik och vuxen. 
Vi blev mätta och fulla. Men det slutade inte där. Vi lät stackars Sonya, som var barnvakt, vänta lite längre och begav oss till Gondolen. Alltså Krogen som ligger vid Katarinahissen med utsikt över djurgårn. Vi hade hört ryktas att stans bästa drinkar serverades just där.


Och det kan jag skriva under på, Drinklistan är en hel bok och jag som gammal bartender och drinknörd kände mig som ett barn i en godisaffär*. Efter mycket velande fram och tillbaka valde vi, Fabian slog till med en blå sötsliskig drink. Jag tog en pisco sour. 
Drink nummer två gick fabian om mig i vuxenpoäng och tog en Manhattan jag körde vidare på det sura med en Gondolen sour. När vi kom hem hade Sonya städat hela lägenheten, inklusiva vikt tvätt och plockat ur diskmaskinen! Hur bra får man ha det undrar jag? 
TACK!


*Refuserade liknelser
- en kopprofil i stallet
- en nekrofil på bårhuset
-en pedofil på dagis

Blue velvet & Pisco sour
Manhattan & Gondolen sour


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar