torsdag 10 februari 2011

Kulturbarn

Ivan är född i en familj där båda föräldarna jobbar med kultur. 
- Mamma går till teatern.
- Pappa ritar.

Ingen säker inkomst, inga fasta tider och vi är aldrig helt lediga.

Vissa perioder är det nästan ingenting, som på sommaren, då våra arbetsgivare har semester. Då är det heller ingen inkomst.

ibland är det extremt mycket för oss både september-dec. Kickoffer, mässor, teambildningssatsningar inför ny arbetsgrupp, böcker ska tryckas och företag vill ha underhållning på personalfest. Mycket slantar i fickan och Ivan får vara en del hos släkten.


Sen finns det mellanperioder Januari-april (oxveckorna).

Den här perioden tror jag vi utvecklas mest i vårt skapande. Vi jobbar som galningar både två jag med rep och kontorsjobb inför kommande spelningar. Visst har vi ett och annat företagsjobb, ja jag klagar inte det går runt!
Men jobbet består mest i rep, planering och fix. 
Fabian har tidningar och böcker som ska tryckas, han ritar på sina egna serier men nästan inget beställningsjobb.
Ivan får därför följa med en del till jobbet.

I helgen var vi på kulturhuset där Fabian ritade inför publik. Jag avundades barn som hade det som Ivan när jag var liten. Undra vilka Ivan kommer vara avundsjuk på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar