tisdag 28 juni 2011

True blood


Jag är en serienörd. Inte i bemärkelsen serier som comics utan TV serier!
En bra serie måste, liksom en bra långform i Impro, ha bra karaktärer. Utan många olika typer av karakätrer som EJ liknar varandra blir det platt och ointressant.
True blood har nu börjat med fjärde säsongen. Och visst kanske intrigerna är lite förlegade och mystiken i serien börjar bli lite förutsägbar och krystad. Men det funkar att kolla ytterligare en säsong för karakärerna är fenomenala!

Mina favoriter är :
Tara: Denna tjejen är helt galen. Hon blir så sjukt djävla arg för minsta grej!
 Hon ser ut att kunna strypa en älg och hon kan helt klart skrämma iväg en bara genom att stirra stint.
Det är nog ingen jag skulle vilja hänga med i verkligheten men jag älskar att titta på henne.
Hon är också otroligt sårbar vilket gör att sympatierna finns där.
Hade en alkoholiserad frireligös mamma som hon fick ta hand om. Dessutom blev hon av med sin enda kärlek i en senare säsong. I denna säsong slåss hon och har blivit kär i någon annan. Eller är hon verkligen kär? Hon ljuger om sitt namn. Jag har bara sett ett avsnitt så time will tell.






Och Jason: En Himbo. Så oerhört naiv, snäll, dum och nyfiken, som en liten hund som egentligen måste ha koppel men får springa fritt för ägaren är gammal och orkar inte hålla fasst.
Han hamnar alltid i jobbiga situationer och måste ha hjälp att ta sig ut dom. Snygg och kåt är han och har rätt höga tankar om sig själv trotts allt. Att han var misstänkt för att ha mördat fyra kvinnor i första säsongen har jag svårt att koppla..
I fjärde säsongen har han lyckats blivit snut som han länge drömt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar